תפריט סגור

יוסי בר על השקעה בפורטוגל

יוסי בר בפורטוגל

יוסי בר על השקעות נדלן בפורטוגל

דבר המערכת : בניגוד לישראל, בפורטוגל קיימת האפשרות להשקעה כדאית, לעומת השקעות נדלן בתל אביב למשל. יוסי המתגורר בפורטוגל נענה לבקשתנו למעט מידע. תודה.

התבקשתי לכתוב מאמר בנושא נדלן בפורטוגל , לאחר בדיקה קצרה באינטרנט גיליתי שיש אין ספור מאותו הדבר , כמה מיסים משלמים, השכרות טווח ארוך/קצר ,השקעה או מגורים, אדמה או בית, דירה או בניין. -)

את הדירה הראשונה שלי עוד קניתי מהארץ על סמך גוגל וברושורים של הקבלן. לקח מעט זמן להבין שפורטוגל שונה , מגוונת, וממש לא דומה לכל מה שהכרנו לרכוש כאן דירה  הופך את העניין לבעיה טובה בניגוד לבעיה לא טובה בישראל.

בהנחה שבחיים תמיד נתמודד עם בעיות נעדיף תמיד את ״הבעיות הטובות״, וורן באפט מתלבט היכן לשים את המיליארד הבא – זו כנראה בעיה טובה! אך מבחינתו זו בעיה.

ובחזרה לפורטוגל,

למזלנו התכונות המושרשות באוכלוסייה המקומית כיום חיוביות ברובן, וזה כנראה מה שמשאיר את המדינה יחסית לרוב מדינות העולם בטוחה יותר , נקייה יותר פתוחה וחיובית  למהגרים שמגיעים לשפר את חייהם בה.

אחד הדברים המשותפים לישראלים שהחליטו לבדוק את האופציה לרכוש נדלן בפורטוגל הנו ״התיק״ שאנשים סוחבים איתם מהארץ. צורת ההתמקחות , שיטת חיפוש הזדמנויות , חישובים כספיים עוד לפני ששתו פעם ראשונה קפה במדינה, אקסלים , אחוזי רווח ועוד כל מיני מחיי הישראלי הממוצע.

זה לא בהכרח רע, אך כל דבר בזמן שלו.

בכל מקום שהייתי בפורטוגל אני אישית הייתי מוכן לגור , פעם זה נוף ים ואח"כ ירוק , ועוד עמקים , ושמורות ויערות , וחופים בקיצור, הבנתם ,וזה עוד לפני שהגענו לאיים. שלא כמו ישראל , ניתן לראות את פורטוגל בדומה לחנות שוקולד , תבחר מה שהכי נראה ומתאים לך. (בעיה טובה כבר אמרנו)

אנחנו הישראלים התרגלנו לחיות בסוג של מדינת אי צפופה. ולכן מכוח האינרציה נרוץ ונחפש מבצעים בפורטו או חווה ב 50 אלף יורו ליד גבול ספרד  (אגב בצד הספרדי על הגבול תקנו גם 10 חוות ב 50 אלף). הרעיון הנו שיש הכל מהכל , שמחר כנראה לא יגמר ואם יגמר יגיע חדש, אין בעיה של מקום ובצמוד לפורטו אין גדר הפרדה 🙂

סבלנות בפורטוגל

כל ההקדמה הזו הייתה למעשה הכנה לדבר הכי מתבקש בפורטוגל שהוא למעשה הבסיס לאווירה שהמדינה מייצרת – סבלנות. סבלנות תאפשר לכם להכיר את החיים והמנטליות של האוכלוסייה ובכך ליצור השקעה טובה יותר לעתיד.

סבלנות תאפשר לכם להתנתק מהצורך המיידי לעשות כסף, כי במהירות של הישראלים אף אחד לא באמת יודע אם ההשקעה טובה או לא.

סבלנות תאפשר לכם להתנתק מהמושג ״הזדמנות עסקית״ ,( הישראלים הם חלק מזערי בהשקעות בפורטוגל , מגיעים לפה בעלי ממון מכל העולם), ולהבין שלקחת אויר , להתנקות מכל מה שחווינו בארץ ולעשות סוג של ריסטרט הנו הדבר הנכון פה.

קצת על עצמי , רוב חיי עבדתי בתעשיית ההייטק , למעשה גם היום, בין היתר התעסקתי בנדלן בישראל. מכרתי את כל הנכסים בארץ במטרה להשתקע בפורטוגל ולבנות כאן חיים טובים יותר.

היום אני מייעץ לישראלים בהתמודדות של לתפור את החבילה הנכונה באם זו השקעה או מגורים, על סמך ניסיוני ומעצם העובדה שהיום מתפרנס למעשה מההשקעות שבניתי בשנים האחרונות.

יוסי בר 972547711179+ וואטסאפ.

עוד בנושא זה