תפריט סגור

השקעות נדל"ן בצפון

השקעות נדלן בצפון

יודעי דבר טוענים כי תשואה של 5% על נדל"ן הינה השקעה נבונה, במיוחד אם קיים ביקוש תמידי לנכס. אם זהו נכס קיים בצפון – יותר קל למומחים לחשב את הסיכויי לרווח עתידי ( משמע תשואה). אמנם ענף הנדל"ן מספק הרבה יותר שקט ויציבות מאשר השקעה באפיק הבורסה במיוחד במניות עם רמת סיכון גבוהה ( ובאותה מידה רמת הצלחה גבוהה לרווח ). באיזור צפון הארץ ישנם אפשרויות של רכישת נדלן לצרכי רווח והכנסה קבועה משכירות. בין אם זה חנות במרכז מסחרי, או דירת מגורים. החשוב הוא המיקום : כיידוע מיקום מייצר את הביקוש וכך גם שומר על יציבות לאורך שנים. אחת הדוגמאות להשקעה בנדלן בחיפה היא איזור האוניברסיטה והטכניון בחיפה. דחרת מגורים סמוכה למוקד אוניברסיטאי – תושכר בקלות עקב ביקוש גבוה של סטודנטים. לרוב השכירות היא לשנה עם אופציה לעתיד. אבל חשוב לשים לב – נדלן שכזה הוא מוצר עונתי. אם לא הושכרה עד תחילת שנת הלימודים – סיכויי גדול שתישאר ריקה ללא ביקוש. לעיתים ישנו צוהר של שבועיים מתחילת הסימסטר לסטודנטים שעדיין לא התארגנו. סטודנטים ברובם יבחרו דירות זולות להשכרה בקרבת מוסד הלימוד. משום כך מחירה של דירה אמור להיות זול בהתאם.לדוגמה בסביבת נשר הסמוכה לטכניון ניתן למצוא דירות קטנות גם במחיר של 500 אלף שח.

אפשרות השקעה נוספת זה באיזור הכרמל ומורדותיו. מאז שנות החמישים הביקוש לדיור בכרמל רק עולה. בשנים האחרונות למשל רואים לא מעט מבני דו קומתיים שמבצעים פינוי בינויי עם או בלי חברה ביצוע גדולה. גם בירידה מהכרמל אל חוף הים ניתן לחזות בלא מעט מבנים שעברו תמא 38 – כלומר ביצעו שיפוץ ואף הוסיפו קומץ מגורים. זו יכולה להיות השקעה נבונה אם כל התהליך עבר בהצלחה כזו או אחרת. השיקול תמיד צריך להיות מקצועי עם מומחים וקבלת ההחלטה רק בהתאם לדעתם של אנשי מקצוע מהתחום. ולא להסתמך על דעתו של כותב מאמר זה. בכרמל מתגוררת אוכלוסיה "חזקה" מבחינה כלכלית בעלת אמצעים כספיים ומחירם הגבוה של דירות מגורים משקף את העלות הממוצעת לדירה או נכס מסחרי אחר להשקעה. דבר ידוע שלעיר חיפה אין הרבה עתודות קרקע לבניה עבור מגורים. משום כך המגמה היא גם להתחדשות עירונית – פינויי בינויי , תמא 38 וכדומה, וגם תוספת של אלפי יחידות דיור. זוהי מגמה של "השבחה" לאיזור בנויי וקיים מזה עשרות שנים.

ישנם עוד כמה אפשרויות להשקעה בנדלן בצפון הארץ, החל מהעיר חדרה המתפתחת ועד נהריה הצפונית. ישנם לא מעט ישראלים אשר משקיעים ממונם בדירת נופש סמוך לחוץ הים בצפון. ברוב ימות השנה היא מושכרת לימים קצרים לנופשים. ובחלק מהזמן היא משמשת אותם לנופש של עצמם. ההכנסה מהשכירות משמשת לתחזוקה של הנכס ולמעט רווח. אבל הייתרון של נופש בצפון כאשר יש לכם נקודת לינה מפנקת באיזור זה ייתרון. – כך או אחרת לפני קבלת החלטות לגבי כל השקעה או רכישת נכס נדל"ן התייעצו רק עם אנשי מקצוע מומחים, ואל תסתמכו על מאמרים.

עוד בנושא זה