תפריט סגור

השקעות במרכזים לוגיסטיים

השקעה במרכז לוגיסטי

השקעה במרכזים לוגיסטיים –  סוגי השקעה ומהו מרכז לוגיסטי ?

השקעה במרכז לוגיסטי מתבררת ככדאית עד מאוד, וכאחד מהשקעות הנדלן בישראל הכדאיות. היות שמרכזים לוגיסטיים כבר נמצאים בכל איזורי הארץ והמגמה של ההתפשטות ברורה. יבוא הסחורות והמוצרים מחול מגיע ומחולק לנקודות הקצה – שזה הלקוחות. האפשרות הלוגיסטית והטכנית , קרי עובדים ציוד ומיחשוב כולל צוות שליחויות טוב – מאפשר יעילות גבוהה הרבה יותר. פעם היו רק מחסני חלוקה בסיסיים ללא ניהול ממוחשב, אלא רק מקום לליקוט מבוזר ולא ממש מנוהל מהמחסן.

ההתפתחות של השנים הארחאטונת בנושא צריכה והזמנות מכוונות, ובמיוחד גידול של מאות אחוזים בהזמנות – יצרו את הצורך במרכז לוגיסטי הכולל מערך שלם של קליטה, מיון, ומשלוח מהיר. לא עוד סחבת ועיכובים. תקופת הקורונה רק הבהירה ועודדה אנשים ואף חברות להזמין מהבית, דרך האינטרנט לרוב. ללא יציאה והגעה אל החנות, ללא צפיה מקרוב במציאות בבגד או בכלי העבודה הרצויי לרכישה. וכיום הכל נגיש ומהיר בזכות התקדמות התקשורת הממוחשבת ויכולות החיוב הכספי או ההעברות כסף בלחיצת מקש.

כדאיות השקעה במרכז לוגיסטי

כמו שזה נראה ולאור תחזיות עתידיות, ענף הרכישה המכוון רק יגדל ויתפוס נתח גדול יותר מהיום. כישראלים אנו שיאנים בהזמנות באינטרנט, וגם רכישות מחול. לא רק קניות מסין, גם מבריטניה מאתרי ביגוד או מאירופה רכישה של כלי בית או כלי עבודה אפילו. הדרישה ההולכת וגדלה למחסנים ממוחשבים ורחבי ידיים מייצרת ביקוש להקמת עוד מרכזים לוגיסטיים של קליטה מיון וחלוקה מהירה. הקמה של מרכזים אלו אינה מהיום למחר. נדרש תכנון, אישורי כולל אישורי בניה ומיסויי. לכל זה יש עלויות כספיות ועלויות מימון לא קטנות. לכן יזמים וחברות פונות אל ציבור המשקיעים או אל חברות השקעה מוסדיים ודורשות השקעה כספית תמורת שותפות חלקית בנדלן זה.

כדאיות ההשקעה – הינה פועל יוצא של דרישה הולכת ומתפתחת בתחום מחסני הלוגיסטיקה, וגם השקעה בנדלן מסחרי תמיד הוכיחה את עצמה ככדאית מאוד בישראל. לרוב הינה השקעה כדאית בנדלן לעומת נדלן למגורים, אבל ישנם יוצאים מהכלל ועדיף שתבצעו בדיקות ובחינות מדוייקות על ידי מומחים בתחום ההשקעות. אל תסתמכו על אימרות שגורות או פרסומות ממומנות שיש לרוב ברחבי האינרטנט. שיקול דעת נדרש תמיד לאחר בחינה ובדיקה של מומחים.

מלבד הבדיקות, כמה מאפיינים אפשר לקחת בחשבון כגון קירבה לכביש מהיר ללא עיכוב או דיחויי של פקקי תנועה יומיים קבועים. יכולת הקמה ניהול ותחזוקה של מרכז גדול שכזה. זה לא מחסן אפסנאות ביגוד במחנה צבאי. זה מרכז לוגיסטי גדול ומורכב, שיש לנהל במיקצועיות.

גם אם המרכזים הלוגיסטיים כבר קיימים ועובדים הלכה למעשה, עדיין ניתן להשקיע בהם במיוחד אם אתם יודעים שישנם לקוחות יציבים אשר כבר שוכרים חלק מהמרכז. בדרך כלל מדובר על שכירות לטווח ארוך להבדיל מנדלן למגורים, שם השכירות בדרך כלל לשנה.

השקעת נדלן במרכז לוגיסטי עם קבוצת רכישה

בשנים האחרונות לא רק ענקי נדלן וחברות השקעה זיהו את הביקוש האדיר, ובהמשך את כדאיות ההשקעה במרכז לוגיסטי. גם משקיעים קטנים ואנשים מהישוב נתבשרו על השקעות הנדלן המבוקשת לאחרונה, ובמיוחד על האפשרות להיות חלק ממנה. גם אם אין בבעלותם הון גדול כמו של חברות. אנו חוזים במגמה של קבוצות רכישה להשקעות מסוג זה. גם העובדה שגוף גדול מעוניין להשקיע ומגייס הון לצורך כך מעודדת. אם תשימו לב לאחרונה ישנה פריחה של מרכזי מסחר סיטונאיים באיזורים סמוכים לערים גדולות. רוב היעוד שלהם זה מרכזי קליטה וחלוקה מהירה של יבואנים, ספקי סחורות, ייצרנים וכדומה. הייעילות יחד עם מהירות האספקה ללקוח הקצה – שזה צרכן ביתי רק מעצימים את ההצלחה בהשקעה שכזו.

 

 

עוד בנושא זה