תפריט סגור

השקעה בנדלן למגורים

השקעה בנדלן למגורים

השקעה בנדלן למגורים בבית

ישראל מאוד מבוקשת בקרב זוגות צעירים ומשפחות אשר התרחבו לקניית בית מגורים. רבים מעדיפים כבר בתחילת הדרך להיות בעלים של דירה  משלהם, ועדיף במיקום מועדף.  השקעה בנדלן למגורים זו אחת האפשרויות הקיימות להשקעות בנדלן בישראל. בית או דירה במבנה אשר יהווה מעין מקור לרווח עתידי כשייפנו למכירת הנכס. הנכס יכול להיות בית על קרקע פרטית או דירה בבניין דירות אחר. כדי למצוא הזדמנות עיסקית שכזו, רבים יודעים כי יש לנסות לאתר פרוייקטים בעת ההקמה, ואף לפני. אמנם לעיתויי הרכישה ישנה משמעות של סיכון לא קטן. במהלך הפרוייקט עלולות לצוץ לא מעט דרישות מאת הקבלן או החברה הנדלנית לתוספת תשלום. לעיתים מתפתח עיכוב לא קטן בסיום הפרוייקט ומסירת הנכס. ובישראל לא חסרים סיבות לעיכובים בענף הנדלן : סגרים, אירועים פוליטים או שביתות. די בשביתה של עובדי נמל – ואין מי שיפרוק חמרי בניה שהגיעו באניות לנמל בארץ.
באופן כללי כלל אצבע ידוע בענף הוא : שככל שההשקעה בטוחה יותר- כך גודל התשואה קטן יותר. בתחום נדלן למגורים מדובר על כ 3% עד 4% תשואה בקירוב. יש נם לא מעט גורמים אשר משפיעים על שיעורה כלפי מעלה או מטה. כל זאת בתנאי שזו לוקחת בחשבון מיסים כגון מס רכישה.

השקעה בנדלן למגורים לטווח ארוך

מי מביננו שנפל בחלקו המזל ויחד איתו ירושה נאה מההורים, יעדיף להשקיע בנדלן מגורים עבור עצמו ומשפחתו. השקעה כזו לטווח ארוך של שנים לא מעטות יש לשקול בכובד ראש. ידוע שבנדלן מה שקובע זה המיקום. ובית מגורים חדש שממוקם כיום סמוך למרכז מסחרי – עלול להיות בעדיפות נמוכה של ביקוש בעתיד הרחוק. עתיד של בערך 20 שנים ויותר. לעידכון של ביקוש לדירות חדשות למגורים – לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מרכז מסחרי אחר אשר יוקם במרחק מה מאותו מבנה, יגרור ביקוש יורד לנכס היישן. האיזור מן הסתם יתיישן והאוכלוסיה "החזקה" מבחינת הכנסה וממון תדיר רגליה מן האיזור. וגם זה יוזיל את המחיר של הנכס בגלל ירידת הביקוש. זהו כדור שלג שעלול להתחיל ברבות השנים בגלל שינויי עדיפות מצרפית של האוכלוסיה. ןזה אך דבר טבעי בהחלט ולא אופייני רק לישראל – אלא לכל העולם. אולם בחינה כלכלית ראוייה על ידי שמאים, ומומחי נדלן יכולה להחזות ביקוש ומחיר נכסים עתידי לאיזור המגורים. גם אם כיום נדמה שהמיקום הוא הכי טוב, דברים עלולים להשתנות. ליועצי נדלן והשקעות ישנם כלים וניסיון לבחון מחיר עתידי של נדלן אשר מיועד למגורי תושבים. יחד עם זאת חישובים כלכליים של עליית ערך תוך התחשבות במדדים עתידייים, מיקום וכדומה…מול אופציית השקעה כספית בתכנית חיסכון, יהוו שיקול של כדאיות. הכדאיות הכלכלית היא לא רק הרווח הנקי, אלא הוצאות של תחזוקה, החזרי משכנתא, והוצאות נוספות – כל זה מול הערך הכלכלי של השקעה באפיק אחר.

עוד בנושא זה